Fremtidsfabrik

Siden 2012 har vi i Fremtidsfabrik specialiseret os i viden om Generation Z, som er betegnelsen for den generation, der er født mellem 1994 og 2004. Vi arbejder i et felt mellem antropologi, interaktion og kommunikation, og vi involverer som oftest målgruppen, når vi skal opnå forståelse.

Vi arbejder handlingsorienteret og har blandt andet brugt vores viden om Generation Z til at udvikle undervisningskoncepter om hævnporno og sugardating og til at rådgive uddannelser og politikere om hackschooling og nye måder at motivere unge på.

De ældste fra Generation Z stormer lige nu ud på arbejdspladserne, og derfor har vi udgivet en bog, Generation Z, Ud af en Neondrøm, som henvender sig til arbejdsgivere og kollegaer til Generation Z, der ønsker en forståelse for, hvordan de kan få det bedste ud af den unge generations særlige kompetencer.

I takt med at Generation Z er blevet flyvefærdige er vi begyndt at zoome ind på Generation ALPHA, der er født mellem 2005 og 2015. I Begyndelsen af 2019 er vi klar med en dybere forståelse af den helt unge generation.

Ydelser – det vi arbejder med

Viden

Fremtidsfabrik har en stor viden om Generation Z og et stødt voksende netværk på ca. 300 unge. Vi formidler denne viden til vores kunder gennem foredrag samt workshops. Vi har altid mulighed for at inddrage udvalgte unge i såvel vores foredrag som i vores workshops.

Viden eksempler

Fremtidsfabrik har en stor viden om Generation Z og et solidt netværk blandt de dygtigste unge talenter. Vi formidler denne viden til vores kunder gennem foredrag samt samskabelsesworkshops – hvor vores viden kombineres med hands-on erfaring i at samskabe med Generation Z.

  • FOREDRAG om Generation Z
  • TALK AND CREATE Samskabelse sammen med repræsentanter fra Generation Z

Analyse

I vores analyser zoomer vi ind på helt konkrete udfordringer i relation til Generation Z. Hvordan rekrutteres de unge? Hvordan engagerer du Generation Z i dit brand? Hvilke tendenser og hvilke segmenter bør DU fokusere på at ramme?

I vores analyser arbejder vi målrettet med segmentering af Generation Z. På baggrund af en antropologisk og inddragende analysemetode opstiller vi en række segmenter blandt Generation Z, og viser deres forskellige ønsker / behov.

  • Kvalitative antropologiske analyser
  • Formidling af resultater gennem temadage / kurser / events
  • Bidrag til udformning af strategi.

Koncepter og Kampagner

Walk the Talk! Fremtidsfabrik arbejder også med at realisere koncepter og strategier der har Generation Z som målgruppe. Vores koncepter er altid underbygget af vores videns og analysearbejde – og ligger i naturlig forlængelse af dette.

  • Undervisnings- og formidlingsforløb
  • Markedsføringskampagner og events
  • Digitalt design

Flere detaljer

Berlingske skrev d. 30/7 2017 en artikel, hvor vi forklarer vores metode.

>> “Curlingbørnenes” oprør: Mobilfri søndag, hackschooling og afstand til sociale medier.

 

På vores blog publicerer vi løbende artikler, som forklarer og uddyber vores metoder og faglige inspirationskilder.

>> blog.fremtidsfabrik.dk

OM OS

TANJA HALL

Generationsspecialist + forfatter + foerdragsholder
+45 2395 5606
hall@fremtidsfabrik.dk

I 2012 tog Tanja initiativ til at stifte Fremtidsfabrik. Tanja har en fortid i reklame- og kommunikationsbranchen, hvor hun har specialiseret sig i at involvere målgrupper i at skabe budskaber. Siden Fremtidsfabrik blev født har Tanja betragtet firmaet som sin tredje baby, fordi hun her kan få afløb for sin passion for at forstå og formidle om mennesker.

Tanja elsker sine sønner, Isak og Elias, og i sin fritid interesserer hun sig for samuraibøger, filosofi og cykling – og så elsker hun at lave mad.

JONAS RYGAARD

Interaktionsdesigner + konceptudvikler
+45 2177 9652
rygaard@fremtidsfabrik.dk

Jonas er passioneret interaktionsdesigner med en vision om at de rigtige rammer kan gøre nutidens unge til den mest generøse generation nogensinde. Jonas har det aller bedst, når det lykkes at få kreative unge, beslutningstagere, kommuner og organisationer til at mødes og udvikle løsninger sammen. Og så har Jonas en særlig forkærlighed for at forstå, hvad teknologi gør ved os og vores måde at være sammen på.

SØREN HALLBERG SØNDERGAARD

Teknoantropolog & Livsnyder

Søren ønsker at forudse og fremtidssikre relationen mellem mennesket og teknologien. Samtidig vil han, at teknologiproduktionen skal demokratiseres så alle kan tage stilling til, hvor meget indflydelse ingeniører og robotter skal have på deres liv. Søren har lært efter 7 måneder i Brasilien at det gode liv ikke blot handler om karriere, men også passion, kærlighed og godt vejr. Han pønser på at lade danskerne få en smagsprøve på dette, ved at åbne Danmarks første açai-bar.

Fremtidsfabrik

Studiestræde 30A st. th.
1455 København K.
Goddag@fremtidsfabrik.dk
CVR: 34176922