Foredrag

Book et foredrag eller et Talk & Create seminar og bliv klogere på Generation Z

Hvad kendetegner Generation Z, nutidens og fremtidens unge? Det spørgsmål er erhvervslivet og uddannelsesinstitutionerne optaget af i disse år. Det er nemlig disse unge, som fremover vil blive studerende på de videregående uddannelser, og som kommer til at udgøre fremtidens arbjedskraft. Generation Z er radikalt anderledes end tidligere generationer, og der er derfor god grund til at interessere sig for dem, så man kan få mest muligt ud af deres særlige evner.

Foredrag

Et foredrag kan variere fra 45 minutter til 2 timer alt efter behov. Foredraget egner sig som et gå-hjem-møde, som inspiration på strategiske dage for ledelsen, på netværksmøder og på store og små konferencer.

 

Prisen for et foredrag er 15.500 kr. ex. moms.

Prisen inkluderer transport indenfor Hovedstadsområdet.

Talk & Create

Talk and Create er et halvdagsseminar, som henvender sig til virksomheder, kommuner eller organisationer, der ønsker at forstå Generation Z. Vi viser jer, hvordan I ser muligheder i Generation Z, og hjælper jer med at omsætte dette til konkrete handleplaner, der er klar til at blive ført ud i livet.

 

Pris for et Talk & Create seminar er 30.000 kr. ex. moms.

Prisen er inklusiv to deltagere fra Talentfabrik. Udgifter til transport er ikke inkluderet i prisen

Foredrag

Et foredrag kan variere fra 45 minutter til 2 timer alt efter behov. Foredraget egner sig som et gå-hjem-møde, som inspiration på strategiske dage for ledelsen, på netværksmøder og på store og små konferencer.

Talk & Create

Talk and Create er et halvdagsseminar, som henvender sig til virksomheder, kommuner eller organisationer, der ønsker at forstå Generation Z. Vi viser jer, hvordan I ser muligheder i Generation Z, og hjælper jer med at omsætte dette til konkrete handleplaner, der er klar til at blive ført ud i livet.

Prisen for et foredrag er 15.500 kr. ex. moms.

Prisen inkluderer transport indenfor Hovedstadsområdet.

Pris for et Talk & Create seminar er 30.000 kr. ex. moms.

Prisen er inklusiv to deltagere fra Talentfabrik. Udgifter til transport er ikke inkluderet i prisen.

Booking

Inden booking anbefaler vi, at du tager et møde med Tanja, hvor I sammen afdækker jeres specifikke udfordringer med henblik på, at gøre foredraget / Talk & Create seminaret så skræddersyet, som muligt.

Booking: hall@fremtidsfabrik.dk eller +45 2395 5606

Fire forskellige foredrag

“Tanjas oplæg gav et godt indblik i Generation Z — hvem er de, og hvordan kan vi som uddannelsesledere og chefer få det bedste ud af dem? Oplægget var enormt motiverende, levende og sagligt. Det formåede i den grad at skabe debat blandt deltagerne, der sad placeret ved hvert deres bord, hvor de efterfølgende skulle debattere med en repræsentant fra Fremtidsfabriks netværk af unge. Jeg vil klart anbefale Tanja og Fremtidsfabrik til andre.”

Stina Vrang Elias, direktør hos Tænketanken DEA

Foredrag 1

Generation Z og deres optimale studieliv

Generation Z er ambitiøse og målrettede, de er født til teknologi, og de er konstant koblet op til venner og informationer. En ting er sikkert: De skal have en uddannelse,  og det skal gå stærkt. Men hvordan forbereder uddannelserne sig på at modtage Generation Z, og hvordan får de det bedste ud af deres særlige kvaliteter og kompetencer?

Foredraget fokuserer på deres ”stammeadfærd”, deres altoverskyggende behov for inddragelse, deres selvforståelse og besvarer blandt andet følgende spørgsmål: Hvordan rekrutterer vi de unge, hvordan er deres optimale studieliv, og hvordan er deres ideelle undervisere?

Reference:

Tanja Hall holdt et foredrag på DEAs Partnerdag i januar 2015. Konferencen fokuserede på Generation Z som studerende, og deltagerne var 90 beslutningstagere inden for uddannelse og erhverv.

“Tanjas oplæg gav et godt indblik i Generation Z — hvem er de, og hvordan kan vi som uddannelsesledere og chefer få det bedste ud af dem? Oplægget var enormt motiverende, levende og sagligt. Det formåede i den grad at skabe debat blandt deltagerne, der sad placeret ved hvert deres bord, hvor de efterfølgende skulle debattere med en repræsentant fra Fremtidsfabriks netværk af unge. Jeg vil klart anbefale Tanja og Fremtidsfabrik til andre.”

Stina Vrang Elias, direktør hos Tænketanken DEA

Foredrag 2

Generation Z og deres ideelle arbejdsliv

De ældste blandt Generation Z vil i de kommende år møde arbejdsmarkedet med en masse gå-på-mod og store krav. Generation Z har et andet syn på fællesskaber, autoriteter og service end tidligere generationer — og bør derfor have enhver arbejdsgivers interesse, når sporene skal lægges for fremtidens organisationsudvikling. Foredraget fokuserer på deres ”stammeadfærd”, deres virtuose brug af sociale medier og deres selvforståelse, i det målet er at blive klogere på mulighederne for at rekruttere de dygtigste af dem og motivere dem, når de er ansat.

Reference:

Tanja holdt et foredrag for Ingeniørforeningen, IDAs,  juridiske afdeling i foråret 2017.

“Vi havde en super inspirerende og lærerig eftermiddag med Fremtidsfabrik, med fokus på arbejdsmarked, karriere og kompetenceudvikling målrettet Generation Z. Teamet af eksperter og unge talenter fra Talentfabrik var engagerede og gode til at formidle, og både indhold og cocreation metoden var spot on.”

Lotte Ellegaard, afdelingschef, Arbejdsmarked og Globalisering hos Ingeniørforeningen, IDA

 

 

“Tanja præsenterede nogle fremtidige tendenser indenfor mediebranchen, som hun havde udviklet i et samarbejde med de unge. Jeg har deltaget i talrige innovationskonferencer og må konstatere, at Tanjas oplæg var markant anderledes end de sædvanlige oplæg. Tanja er en fremragende formidler, og den research, hun havde foretaget, var både nytænkende og skarp. Hun udviste stor forståelse for Samskabelse, Generation Z og mediebranchen. Jeg vil til hver en tid anbefale Tanja.”

Morten Kamper, analysechef hos Danske Medier

Foredrag 3

Generation Z, frivillighed og samskabelse

For Generation Z spiller høj løn ikke den væsentligste rolle i en arbejdsmæssig sammenhæng. Det gør derimod følelsen af selvbestemmelse og meningsfyldt arbejde – samt muligheden for at blive inddraget. Derfor er mulighederne for samskabelse, med netop denne generation, enorme, hvis blot man forstår at motivere dem. Foredraget fokuserer på Generation Zs ”stammeadfærd”; Hvad tænder dem, og hvad tænder dem af? Hvad skal der til, for at de vil samskabe med en organisation? Deltagerne på foredraget føres desuden gennem nogle af Fremtidsfabriks samskabende projekter, hvor vi giver konkrete bud på “do’s and dont’s”. Blandt andet projektet Youth Explorer, der er et flagskib-projekt indenfor unge og samskabelse. Hvad var det, der gjorde, at projektet blev så succesfuldt?

Youth Explorer vandt sølvprisen ved KLs innovationspris i 2011 og vandt samtidig en international kampagnepris, IAA prisen, for den alkoholkampagne, som blev udviklet i et samarbejde mellem en kommune og en gruppe unge.

Reference:

I Oktober 2015 holdte Tanja og tre unge mennesker fra Fremtidsfabriks netværk, Talentfabrik, oplæg på konferencen, Innovation i Danske Medier, som var arrangeret af Danske Medier. Her var deltagerne 80 forskellige beslutningstagere fra medie- og reklamebranchen.

 

 

“Tanja præsenterede nogle fremtidige tendenser indenfor mediebranchen, som hun havde udviklet i et samarbejde med de unge. Jeg har deltaget i talrige innovationskonferencer og må konstatere, at Tanjas oplæg var markant anderledes end de sædvanlige oplæg. Tanja er en fremragende formidler, og den research, hun havde foretaget, var både nytænkende og skarp. Hun udviste stor forståelse for Samskabelse, Generation Z og mediebranchen. Jeg vil til hver en tid anbefale Tanja.”

Morten Kamper, analysechef hos Danske Medier

Foredrag 4

Generation Z som medie- og kulturforbrugere

Generation Z er den første generation af digitale indfødte – mainstreamsegmentet er vokset op som content makers på populære sociale medier såsom Youtube, Instagram, Snapchat – imens innovatørerne inspirerer og lader sig inspirere på inddragende online medier såsom Reddit, GIThub, Tumblr eller The Dark Web.

Uagtet hvilket segment vi har at gøre med, så er en ting ganske sikkert: Generation Z har mere eller mindre ophævet begrebet medieforbrugere – de er skabere, og det stiller markant andre krav til de medier og kulturinstitutioner, som har Generation Z som målgruppe – som en af de unge sagde til os under et feltstudie: “Jeg kan seriøst ikke forstå, hvorfor medierne fortsat ser det som deres kerneopgave at skabe indhold – i en tid, hvor vi alle er contentmakers!”

De unge har dog også andre behov end “blot” at skabe indhold – i henhold til samfundets generelle udvikling, hvor et stigende antal af unge finder viden på egen hånd på nettet (fremfor på uddannelserne og på bibliotekerne) ser vi et stigende behov for medier, som kan formidle indhold skarpt, seriøst og visuelt. Dette giver et oplagt Blue Ocean til de medier, som formår at løse dette behov.

Foredraget fokuserer på Generation Z og deres medie- og kulturvaner og giver samtidig nogle konceptuelle bud på, hvordan medier og kulturinstitutioner i fremtiden kan kapitalisere på de unges skaberevner og behov.

Reference:

I sommeren 2017 holdt Tanja et foredrag for TV2 programafdeling i forbindelse med et strategiseminar.

“Det var en fantastisk oplevelse vi havde med Fremtidsfabrik. Tanja var engageret, energisk og kom med mange nye og gode inputs vi kunne tage med os hjem og bruge i vores videre arbejde. Det var et meget givende oplæg og som en lille detalje, havde Tanja inviteret en af de unge fra Generation Z, hvilket alle fandt utrolig inspirerende.”

Sofiie Emilie Andersen, Programkoordinator TV2 Programafdeling

Talk & Create

Talk & Create giver jer

  • Fremtidsfabriks ekspertviden og hjælp til at fremtidssikre jeres forretningsmodel ift. Generation Z.
  • En ”fokusgruppe i kød og blod” med udvalgte unge fra Fremtidsfabriks netværk af talenter – dem der er frontløbere og derved har evnen til at fremtidssikre.
  • Et forløb som er 100% målrettet de udfordringer, som I står overfor.
  • Et Co-creation forløb, hvor I udvikler konkrete handleplaner sammen med unge fra Generation Z.
  • Evnen til at se Generation Z som en mulighed for vækst snarere end som en udfordring.

Indhold

  • 2 x 30 minutters inspirationsoplæg ved Fremtidsfabrik.
  • Co-creation session 1: Debat med samtalemenu.
  • Co-creation session 2: Identi kation af potentialer samt handleplaner for at nå disse.
  • Afslutning og opsamling på resultater- ne af Co-creation forløb.

Varighed for et Talk & Create seminar kan tilpasses jeres behov indenfor en ramme fra 3-6 timer.

Co-creation

Fremtidsfabrik rekrutterer unge talenter, som indgår i Co-creation sessions. Talenterne udvælges blandt vores netværk af innovatører så det bedste match med jeres ønsker opnås.

Co-creation forløbene udformes præcis efter jeres behov. Derfor har vi ikke en færdig model for disse, men trækker på en række af vores redskaber. Hvis I ønsker et bud på, et Talk&Create seminar hos jer, så kontakt os.

Inspiration

Hackschooling - et blue ocean

Hackschooling er et Blue Ocean for mediebranchen, det var vi inde at hviske kulturministeren (og et par stykker andre) i øret i dag. #christiansborg #hackschooling #hellaJoof #BeyondDisruption

Opslået af fremtidsfabrik på 30. maj 2017