Foredrag om Generation Z

Book et foredrag med Fremtidsfabrik, og bliv klogere på Generation Z.

Generation Z er dem, der i dag er tweens, teens og i starten af tyverne. Enhver uddannelsesinstitution og arbejdsgiver bør have stor interesse for denne generation, som stiller markant andre krav end tidligere generationer. Kendskab til Generation Z gør, at du formår at motivere de unge bedst muligt og herved kan få det optimale ud af deres særlige kompetencer. Baggrunden for foredragene er etnografiske studier, kvalitative analyser samt den indsigt, vi i Fremtidsfabrik generelt har opnået gennem de samskabelses projekter, vi har foretaget med generationen gennem de sidste syv år.

Et foredrag kan variere fra 45 minutter til 2 timer alt efter behov. Foredraget egner sig som et gå-hjem-møde, som inspiration på strategiske dage for ledelsen, på netværksmøder og på store og små konferencer.

Inden foredraget anbefaler vi, at du tager et møde med Tanja, hvor I sammen afdækker jeres specifikke udfordringer med henblik på, at gøre foredraget så skræddersyet, som muligt.

Booking af foredrag: hall@fremtidsfabrik.dk eller +45 2395 5606

PRIS: 12.500 KRONER EKSKLUSIV MOMS.

 

Læs Tanja Halls gæsteblog hos Tænketanken DEA om unge og samskabelse her

Tre forskellige foredrag

“Tanjas oplæg gav et godt indblik i Generation Z — hvem er de, og hvordan kan vi som uddannelsesledere og chefer få det bedste ud af dem? Oplægget var enormt motiverende, levende og sagligt. Det formåede i den grad at skabe debat blandt deltagerne, der sad placeret ved hvert deres bord, hvor de efterfølgende skulle debattere med en repræsentant fra Fremtidsfabriks netværk af unge. Jeg vil klart anbefale Tanja og Fremtidsfabrik til andre.”

Stina Vrang Elias, direktør hos Tænketanken DEA

Foredrag 1

Generation Z og deres optimale studieliv

Generation Z er ambitiøse og målrettede, de er født til teknologi, og de er konstant koblet op til venner og informationer. En ting er sikkert: De skal have en uddannelse,  og det skal gå stærkt. Men hvordan forbereder uddannelserne sig på at modtage Generation Z, og hvordan får de det bedste ud af deres særlige kvaliteter og kompetencer?

Foredraget fokuserer på deres ”stammeadfærd”, deres altoverskyggende behov for inddragelse, deres selvforståelse og besvarer blandt andet følgende spørgsmål: Hvordan rekrutterer vi de unge, hvordan er deres optimale studieliv, og hvordan er deres ideelle undervisere?

Reference:

Tanja Hall holdt et foredrag på DEAs Partnerdag i januar 2015. Konferencen fokuserede på Generation Z som studerende, og deltagerne var 90 beslutningstagere inden for uddannelse og erhverv.

Foredrag 2

Generation Z og deres ideelle arbejdsliv

De ældste blandt Generation Z vil i de kommende år møde arbejdsmarkedet med en masse gå-på-mod og store krav. Generation Z har et andet syn på fællesskaber, autoriteter og service end tidligere generationer — og bør derfor have enhver arbejdsgivers interesse, når sporene skal lægges for fremtidens organisationsudvikling. Foredraget fokuserer på deres ”stammeadfærd”, deres virtuose brug af sociale medier og deres selvforståelse, i det målet er at blive klogere på mulighederne for at rekruttere de dygtigste af dem og motivere dem, når de er ansat.

Reference:

Fremtidsfabrik holdte et oplæg for Dansk Erhvervsfremmes strategiske ledelsesnetværk i oktober 2014 om Generation Z og deres ideelle arbejdsliv.

“Netværksmødet gav vores medlemmer en række interessante input om generationen, blandt andet om deres syn på fællesskaber og autoriteter — samt om deres kundeadfærd og brug af sociale medier. Mødet gav os en yderst værdifuld viden, når sporene skal lægges for fremtidens organisationsudvikling. Tak til Fremtidsfabrik for et kompetent bidrag.”

Jakob Rothborg, sekretariatschef, Dansk Erhvervsfremme

 

 

“Tanja præsenterede nogle fremtidige tendenser indenfor mediebranchen, som hun havde udviklet i et samarbejde med de unge. Jeg har deltaget i talrige innovationskonferencer og må konstatere, at Tanjas oplæg var markant anderledes end de sædvanlige oplæg. Tanja er en fremragende formidler, og den research, hun havde foretaget, var både nytænkende og skarp. Hun udviste stor forståelse for Samskabelse, Generation Z og mediebranchen. Jeg vil til hver en tid anbefale Tanja.”

Morten Kamper, analysechef hos Danske Medier

Foredrag 3

Generation Z, frivillighed og samskabelse

For Generation Z spiller høj løn ikke den væsentligste rolle i en arbejdsmæssig sammenhæng. Det gør derimod følelsen af selvbestemmelse og meningsfyldt arbejde – samt muligheden for at blive inddraget. Derfor er mulighederne for samskabelse, med netop denne generation, enorme, hvis blot man forstår at motivere dem. Foredraget fokuserer på Generation Zs ”stammeadfærd”; Hvad tænder dem, og hvad tænder dem af? Hvad skal der til, for at de vil samskabe med en organisation? Deltagerne på foredraget føres desuden gennem nogle af Fremtidsfabriks samskabende projekter, hvor vi giver konkrete bud på “do’s and dont’s”. Blandt andet projektet Youth Explorer, der er et flagskib-projekt indenfor unge og samskabelse. Hvad var det, der gjorde, at projektet blev så succesfuldt?

Youth Explorer vandt sølvprisen ved KLs innovationspris i 2011 og vandt samtidig en international kampagnepris, IAA prisen, for den alkoholkampagne, som blev udviklet i et samarbejde mellem en kommune og en gruppe unge.

Reference:

I Oktober 2015 holdte Tanja og tre unge mennesker fra Fremtidsfabriks netværk, Talentfabrik, oplæg på konferencen, Innovation i Danske Medier, som var arrangeret af Danske Medier. Her var deltagerne 80 forskellige beslutningstagere fra medie- og reklamebranchen.

Booking af foredrag:

hall@fremtidsfabrik.dk eller
+45 2395 5606

PRIS: 12.500 KRONER EX. MOMS