Talk’n Create

[ Generation Z som medarbejdere ]

Talk’n Create: halvdagsworkshop

Generation Z som medarbejdere

Vi havde en super inspirerende og lærerig eftermiddag med Fremtidsfabrik, med fokus på arbejdsmarked, karriere og kompetenceudvikling målrettet Generation Z. Teamet af eksperter og screenede unge fra Fremtidsfabriks netværk var engagerede og gode til at formidle, og både indhold og cocreation metoden var spot on.

Lotte Ellegaard, afdelingschef, Arbejdsmarked og Globalisering hos Ingeniørforeningen, IDA

Format

2-4 timers cocreation workshop, der styrker virksomheders evne til at tiltrække og engagere unge medarbejdere

 

Talk’n Create giver jer

  • Inspirationsforedrag ved Fremtidsfabrik: Vi lancerer vores nyeste viden om Generation Z som medarbejdere
  • Inspiration og konkrete løsninger til, hvordan I bedst muligt kan tiltrække og engagere forskellige segmenter af unge medarbejdere
  • En ”fokusgruppe i kød og blod” med udvalgte deltagere fra Fremtidsfabriks netværk af unge. Vi screener og rekrutterer unge, som repræsenterer jeres specifikke målgruppe (læs mere om vores metode og segmentering her)
  • Et forløb, som er målrettet jeres udfordringer og behov
  • Opsamling i form af konkrete og løsningsorienterede råd samt en samtale-guide

 

Vision

Talk’n Create er et halvdags cocreation workshop, som er baseret på design thinking. Det er udviklet med udgangspunkt i, at forandring opstår, når en række forskellige betingelser er tilstede. Det er ikke nok at levere viden.

Talk’n Create arbejder konkret med tre elementer, som er afgørende for at skabe forandring.

1 Viden og overblik

Et kort foredrag, hvor vi rammesætter og tegner de store linjer. Foredraget fokuserer på de særlige behov, som kendetegner den nye generation af studerende, samt hvordan uddannelserne kan styrke disse bedst muligt.

2 Personligt relatérbart

På baggrund af denne overordnede forståelse rammesættes cocreation-sessions, hvor deltagerne får lejlighed til at diskutere deres egne tanker og erfaringer med hinanden og unge fra målgruppen.

De unge som deltager er rekrutteret af Fremtidsfabrik med udgangspunkt i en profilering af deltagerne. Deltagerne møder således unge, der enten er indenfor eller i periferien af deres egen målgruppe.

3 Konkret og til at handle på

I forbindelse med hver cocreation-session foretages en opsamling, hvor de vigtigste pointer fra diskussionerne opsamles i form af korte og handlingsklare råd, der filmes og som efterfølgende formidles i en samlet video.

Kontakt os for booking

Hvis du er interesseret i at booke en Talk’n Create workshop, så tag kontakt til os.

Vi udvikler hver enkelt workshop med udgangspunkt i de konkrete behov. Vi giver meget gerne et tilbud, der er tilpasset din situation.

Kontakt via mail:
goddag@fremtidsfabrik.dk
2395 5606‬