Talk’n Create

[ Unge og deres online liv ]

Talk’n Create: halvdagsworkshop

Unge og deres online liv

I Red Barnet skulle vi udvikle en kampagne, der havde til formål at styrke unges liv på nettet. I den forbindelse havde vi brug for indsigt og nytænkning. Fremtidsfabrik faciliterede en cocreation workshop med 4 udvalgte unge. Her kom vi helt tæt på deres online liv – på godt og ondt. Fremtidsfabrik kan noget helt særligt, de har fingeren på pulsen, og så er deres måde at inddrage unge på både respektfuld og effektiv.

Marianne Pihl, projektleder Red Barnet

Format

2-4 timers cocreation workshop, der styrker uddannelsesinstitutionernes evne til at tiltrække og engagere studerende og elever

 

Talk’n Create giver jer

  • Inspirationsforedrag ved Fremtidsfabrik. Vi lancerer vores nyeste viden om unges online- liv
  • Inspiration og konkrete løsninger til, hvordan I bedst muligt styrker forskellige segmenter af unge i deres online-liv
  • En ”fokusgruppe i kød og blod” med udvalgte deltagere fra Fremtidsfabriks netværk af unge. Vi screener og rekrutterer unge, som repræsenterer jeres specifikke målgruppe (læs mere om vores metode og segmentering her)
  • Et forløb, som er målrettet jeres konkrete udfordringer
  • Opsamling i form af konkrete og løsningsorienterede råd samt en digital samtaleguide, som er et redskab til at få gode samtaler med unge om deres online-liv

 

Vision

Talk’n Create er et halvdags cocreation workshop, som er baseret på design thinking. Det er udviklet med udgangspunkt i, at forandring opstår, når en række forskellige betingelser er tilstede. Det er ikke nok at levere viden.

Talk’n Create arbejder konkret med tre elementer, som er afgørende for at skabe forandring.

1 Viden og overblik

Et kort foredrag, hvor vi rammesætter og tegner de store linjer. Foredraget fokuserer på de særlige behov, som kendetegner den nye generation af studerende, samt hvordan uddannelserne kan styrke disse bedst muligt.

2 Personligt relatérbart

På baggrund af denne overordnede forståelse rammesættes cocreation-sessions, hvor deltagerne får lejlighed til at diskutere deres egne tanker og erfaringer med hinanden og unge fra målgruppen.

De unge som deltager er rekrutteret af Fremtidsfabrik med udgangspunkt i en profilering af deltagerne. Deltagerne møder således unge, der enten er indenfor eller i periferien af deres egen målgruppe.

3 Konkret og til at handle på

I forbindelse med hver cocreation-session foretages en opsamling, hvor de vigtigste pointer fra diskussionerne opsamles i form af korte og handlingsklare råd, der filmes og som efterfølgende formidles i en samlet video.

Kontakt os for booking

Hvis du er interesseret i at booke en Talk’n Create workshop, så tag kontakt til os.

Vi udvikler hver enkelt workshop med udgangspunkt i de konkrete behov. Vi giver meget gerne et tilbud, der er tilpasset din situation.

Kontakt via mail:
goddag@fremtidsfabrik.dk
2395 5606‬