Ungdomsværn

Opgave:

Hvordan kan vi få fundraising på skole skemaet?

Kunde:

Børnehjælpsdagen og Danske Bank ønskede at skabe fokus på anbragte børn og unge.

Løsning:

Involvere unge i at skabe en bedre verden for andre børn og unge.

Ungdomsværn var en kampagne til fordel for Børnehjælpsdagen, støttet af Danske Bank. Formålet var, at unge skal gå forrest i kampen for at ændre verden. Derfor involverede vi 15 skoler i at føre kampagne for og fundraise penge til Børnehjælpsdagen. Den klasse, som lavede den bedste PR for sagen vandt 25.000 kroner, og den klasse, som fundraisede flest penge vandt ligeledes 25.000 kroner.

Resultat:

Gennem skolearrangementer, flashmobs, facebook kampagner, videoer, billeder og plakater samlede skolerne i alt 234.000 kroner ind. Skolerne formåede desuden at skabe stor medieopmærksomhed fra både lokale og nationale medier. Resultaterne af kampagnen blev at Børnehjælpsdagen modtog 80 % af det indsamlede beløb, resten af pengene gik til klasserne. Derudover fik Børnehjælpsdagen fordoblet antallet af likes på deres facebookpage i løbet af kampagneperioden.

 

NOMINERET TIL FUNDRASINGPRISEN 2015