“Vi havde en super inspirerende og lærerig eftermiddag med Fremtidsfabrik, med fokus på arbejdsmarked, karriere og kompetenceudvikling målrettet Generation Z. Teamet af eksperter og screenede unge fra Fremtidsfabriks netværk var engagerede og gode til at formidle, og både indhold og cocreation metoden var spot on.“
Lotte Ellegaard, afdelingschef, Arbejdsmarked og Globalisering hos Ingeniørforeningen, IDA
2-4 timers cocreation workshop, der styrker virksomheders evne til at tiltrække og engagere unge medarbejdere
Talk’n Create er et halvdags cocreation workshop, som er baseret på design thinking. Det er udviklet med udgangspunkt i, at forandring opstår, når en række forskellige betingelser er tilstede. Det er ikke nok at levere viden.
Talk’n Create arbejder konkret med tre elementer, som er afgørende for at skabe forandring.
Et kort foredrag, hvor vi rammesætter og tegner de store linjer. Foredraget fokuserer på de særlige behov, som kendetegner den nye generation af studerende, samt hvordan uddannelserne kan styrke disse bedst muligt.
På baggrund af denne overordnede forståelse rammesættes cocreation-sessions, hvor deltagerne får lejlighed til at diskutere deres egne tanker og erfaringer med hinanden og unge fra målgruppen.
De unge som deltager er rekrutteret af Fremtidsfabrik med udgangspunkt i en profilering af deltagerne. Deltagerne møder således unge, der enten er indenfor eller i periferien af deres egen målgruppe.
I forbindelse med hver cocreation-session foretages en opsamling, hvor de vigtigste pointer fra diskussionerne opsamles i form af korte og handlingsklare råd, der filmes og som efterfølgende formidles i en samlet video.